سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که اندیشه اش را به کار اندازد، به پاسخ خود می رسد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 86 تیر 11 , ساعت 10:36 صبح

پس از 1228سال مردم نیشابور خاطره استقبال از امام رضا(ع) را زنده کردند ...
همزمان با دهم تیرماه سالروز ورود امام رضا«ع» به نیشابور، کاروان نمادین آن امام همام در میان استقبال گرم و بی نظیر مردمی وارد نیشابور شد.
به گزارش خبرنگار ما، مردم نیشابور پس از 1228 سال از تاریخ ورود امام رضا«ع» به نیشابور دیروز بار دیگر تاریخ را تکرار کردند و در حرکتی نمادین ورود کاروان آن امام همام را به نظارت نشستند و جانانه و عاشقانه به استقبال وی شتافتند.
این کاروان نمادین که به اهتمام انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و اهالی و تعزیه خوان های روستاهای فدیشه و نیرآباد بخش میان جلگه نیشابور تدارک دیده شده بود از میدان بی بی شطیطه که قدمگاه رضوی است و جنب خانه بانو پسنده (کسی که افتخار میزبانی امام رضا«ع» را برعهده داشت) حرکت خویش را به سمت مرکز شهر آغاز کرد که در میان راه مردم با آب و آینه نماد پاکی و صداقت و همچنین شاخه های درخت بادام که امام«ع» به بانو پسنده داده بود به نشان زندگی و طراوت به استقبال آن امام همام رفتند.
این کاروان نمادین در طی مسیر که توسط نیروهای مأمون در محاصره کامل بود به چهار راه اصلی شهر آمد و در آنجا که همه مردم نیشابور حاضر بودند به نشان ولایتمداری طی قرون و اعصار، حدیث شریف سلسله الذهب توسط امام رضا«ع» بار دیگر فضای نیشابور را معطر ساخت. در طول مسیر کاروان مردم اعم از کودک، نوجوان، جوان، زن، مرد، پیر و کلان با چنان ذوق و شوقی این کاروان را همراهی کردند که گویی سال 200 هجری قمری تکرار شده است و دوربین های فیلمبرداری، عکاسی و موبایلهای مردم و خبرنگاران لحظه به لحظه این مراسم را به تصویر کشید.
در این مراسم تمام مردم اشک شوق می ریختند و بار دیگر با ذکر صلوات خاصه آن حضرت و زمزمه کنان صحنه های به یاد ماندنی را خلق کردند.

 

 لینک خبر در ایکنا

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ